ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ/ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΟΝΟΙΑ

Ξεκινήσαμε το πρώτο έργο χορηγία: τουριστικός/πολιτιστικός οδηγός της πατρίδας μας. Παρακαλούμε τους κατόχους των πληροφοριών και εθελοντές από κάθε χωριό της ΕΕΜ να μας αποστείλουν:...

26.6.15

Απαντηση του Υπουργου Εξωτερικων Νικου Κοτζια στον Βουλευτη των ΑΝΕΛ Νικο Νικολοπουλο για το ΥΠΟΜΝΗΜΑ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ του ΕΣΒΗ 1914

ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ι. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ - ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Ν. ΑΧΑΙΑΣ
  
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Νίκος  Κοτζιάς απάντηση σε Νίκο Νικολόπουλο:

“Μόνιμο μέλημα του Υπουργείου Εξωτερικών, αποτελεί, η πλήρης και συστηματική ενημέρωση των συμμάχων, εταίρων και των άλλων διεθνών συνομιλητών μας για τις εξελίξεις σε θέματα της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας στην Αλβανία”.

Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων ο Υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς, σε ερώτηση του βουλευτή Αχαΐας και κοινοβουλευτικού εκπρόσωπου των Ανεξαρτήτων Ελλήνων Νίκου Νικολόπουλου.
Αφορμή για την ερώτηση του Γραμματέα της ΚΟ των ΑΝΕΛ , αποτέλεσε το υπόμνημα – καταγγελία   του   Εθνικού  Συλλόγου  «Βόρειος Ήπειρος 1914», στις 14.05.2015 προς  την ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ, το ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ και  το ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ. 

Στο εν λόγο υπόμνημα ο Εθνικός Σύλλογος «Βόρειος Ήπειρος 1914» καταγγέλλει την στυγνή καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας από το αλβανικό κράτος. Το συγκεκριμένο υπόμνημα είναι κοινοποιημένο και προς το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Με το υπόμνημα  - καταγγελία, ο Εθνικός Σύλλογος «Βόρειος Ήπειρος 1914 αναφέρει ότι  επιθυμεί  να γνωστοποιήσει  στην διεθνή κοινότητα, ότι ενώ η Αλβανία, με ελληνική μάλιστα υποστήριξη, έχει γίνει μέλος του ΝΑΤΟ και επιχειρεί να ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ αποτελεί ήδη μέλος άλλων διεθνών και ευρωπαϊκών οργανισμών συνεχίζει με αμείωτη ένταση την ίδια πολιτική εις βάρος των Ελλήνων μειονοτικών.

Συγκεκριμένα κάνει λόγο για δημογραφική και πολιτιστική αλλοίωση, τρομοκράτηση των Ελλήνων μειονοτικών, αρπαγή ιδιοκτησιών και μέτρα κατά της Ελληνικής Γλώσσας και Παιδείας. Βάση λοιπόν  του υπομνήματος το αλβανικό κράτος, καταπατά στυγνά τα δικαιώματα της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας.

Σύμφωνα με τον  Εθνικό  Σύλλογο  «Βόρειος Ήπειρος 1914», οι πολιτικές που εφαρμόζουν οι Αλβανοί  έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τις διεθνείς συμβάσεις που έχει υπογράψει η Αλβανία, με τελευταία την Σύμβαση – Πλαίσιο του Συμβουλίου της Ευρώπης για τις Εθνικές Μειονότητες.
Το Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδος, από την μεριά του αναφέρει στην απάντηση του, στην ερώτηση του κ. Νικολόπουλου, ότι παρακολουθεί κάθε θέμα που αφορά την Ελληνική Εθνική Μειονότητα (ΕΕΜ) στην Αλβανία  και έχει καταστεί σαφές προς την αλβανική πλευρά  ότι τα ζητήματα των μελών της ΕΕΜ απασχολούν την ελληνική κυβέρνηση και την κοινή γνώμη. 

Με κάθε ευκαιρία , υπενθυμίζεται στην αλβανική κυβέρνηση ότι η ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας, την οποία η Ελλάδα εξ αρχής υποστήριξε, προϋποθέτει απτά βήματα προόδου στην υλοποίηση των δεσμεύσεων της Αλβανίας στο τομέα των ανθρωπίνων και μειονοτικών δικαιωμάτων.


Τελειώνοντας ο Ν. Κοτζιάς κατέστησε σαφές στην Αλβανική πλευρά, ότι  μόνιμο μέλημα του Υπουργείου Εξωτερικών αποτελεί η πλήρης και συστηματική ενημέρωση των συμμάχων, εταίρων και των άλλων διεθνών συνομιλητών μας για τις εξελίξεις σε θέματα της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας στην Αλβανία”.

11 σχόλια:

  1. Ανώνυμος28/6/15 12:45 π.μ.

    προς τον αλη αλ γιουνανι ......μια ΒΑΡΥΣΗΜΑΝΤΗ μαρυρια ενός τσαμη [ στην εκπομπή μηχανη του χρονου ] που κατοικει σημερα στην αλβανια και εζησε τα τοτε γεγονοτα αναφερει ''σφαλμα είναι τουτο οτι ..του ναπολεων ζερβα , που πηρε οοολη τη σκουπα ..εμεις είχαμε τις σημαιες κάθε σπιτι ..θελω να σου πω ημασταν πατριωτες''....και αμεσως μετα αναφερει ο ιδιος..''''ο αδερφος ειχε παει στο εαμι [ΕΑΜ]
    Αυτές τις [ελάχιστες] μαρτυριες χρησιμοποιουν οι αλβανοι εθνικιστες και λενε επισημα ''''τους εδιωξε ο ζερβας γιατι πολεμάγανε υπερ των κομμουνιστων''''δηλαδή ότι και καλα ηταν ''''αριστεροι''-δημοκρατες κλπ ..παραμυθια της χαλιμας αλλα ετσι οικοδομειτεο μεγαλοαλβανικος εθνικισμος .....καταρχήν ηταν εθνικιστες [ ως και φασιστες ] και όχι φυσικα ....αριστεροι [ η συντριπτικη πλειοψηφεια βεβαίως]
    ΠΡΩΤΟΝ .. αυτές οι ελάχιστες μαρτυριες όπως ξερουμε είναι μαρτυριες της '''πανω του καλαμα'' τσαμουριας δηλαδή μικρου μερος της Τσαμουριας το οποιο και ηλεγχε μερικως ο εαμ στη κατοχη [κυριως τις ορεινες-ελληνικες περιχες του , στη Μουργκανα] αλλα παραμονες της απελευθερωσης το 1944 περασε υπο τον ελεγχο του ακομα μεγαλυτερο μερος αυτης της μικρης περιοχης και τοτε από κεινα τα μερη ενεταχθησαν καποιοι αλβανοτσαμηδες στο εαμ [ αυτη η ''αθροα'' προελευση στον ΕΛΑΣ ,παραμονες της απελευθερωσης, συνεβη σε ολη την ελλαδα , σε καθε περιοχη οπου κυριαρχουσε πλήρως ο ΕΛΑΣ και πολλοι από τα μερη αυτά θελοντας η μη εντασονταν στις ταξεις του ΕΛΑΣ] αν και για να ειμαστε δικαιοι οσο γινετε υπήρχανε καποι λιγοι-ελαχιστοι που ειχανε ενταχθεί εξ αρχης στον ΕΛΑΣ [παλι από κεινα τα μερη] στο λεγομενο μεικτο ταγμα [ τουρκοταμηδεσ και ηπειρώτες] .....Όμως το να παρουσιάζοντε [ από τους Αλβανούς εθνικιστες] οι εξαιρέσεις [ δηλαδή τσαμηδες ελασιτες] , ως κανονας , όχι απλα παραποιηση της ιστοριας είναι αλλα είναι και κατι τελειως ανηθικο γιατι εξυπηρετουντε ενσυνείδητα αλλοι σκοποι [ιμπεριαλιστικοι ,ρεβανσιστικοι,εκδικιτικοι ,αναθεωριτικοι]....
    Δευτερον....αυτος ο ανθρωπος ηταν αθωος αλλα και πατριωτης [ και η οικογενεια του ]και στο χωριο του εισηλθαν κατά την απελευθερωση το 1944 τα ελασιτικα στρατεύματα [ στα οποια ειχε ενταχθεί ο αδερφος του ] και για αυτό ειχανε βαλει τις ελληνικες σημαιες [ όπως λεει ο ιδιος] της απελευθερωσης στο χωριο πραγμα που συνεβαινε σε ολες τις απελευθερωμένες από τον ΕΛΑΣ περιοχες ...ηταν μαλλον μουσουλμάνος αλλα με ελληνικη εθνικη συνειδηση και καταγωγή ] για αυτό και μιλαει με τοση πικρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος28/6/15 12:47 π.μ.

    ΤΡΙΤΟΝ και σημαντικοτερο....Ο ,δυστυχως, διωγμενος τσαμης [ δυστυχως γιατι μαλλον δεν εφταιγε] δεν κατηγορει ουτε ''''μοναρχοφασιστες'' εδεσιτες η ''''εθνικιστες ελληνες '''' κλπ πραγμα που θα ηταν τελειως λογικο και σε ένα μικρο βαθμο και αληθες ] για έναν που εχει διωχθει από τον τοπο του και μαλιστα χωρις να εφταιξε σε κατι ......αντίθετα, με τα λεγομενα του συμπεραίνουμε κατι σημαντικοτατο ... ΤΗΝ ΕΝΟΧΗ ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΕΙΑΣ ΤΩΝ ΤΣΑΜΗΔΩΝ......και μαλιστα συμπεραινουμε από αυτά που λεει ότι κατα τη γνωμη του το κακο-σφαλμα όπως λεει δεν ηταν ο διωγμος των τσαμηδων αυτος κάθ εαυτος .....αλλα ο διωγμος ΟΟΟΟΛΩΝ των τσαμηδων ['''το σφαλμα ηταν ότι πηρε σκουπα οοολους ''']..δηλαδη ο διωγμος του ιδιου που όπως ειπε ''ημασταν πατριωτες''' ...δηλαδή συμπεραινουμε από τα λεγομενα του ότι οι περισσοτεροι τσαμηδες '''ΗΤΑΝ ΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΟΜΕΝΟ'''' που διωχτηκανε αλλα '''το σφαλμα ηταν ότι πηρε σκουπα οοοοολους'''...δηλαδή δεν ηταν το ''σφαλμα'' η '''σκουπα'' - διωγμος των ομοφυλων του [ κακο πραγμα φυσικα ηταν όπως και κάθε διωγμος ] ....αλλα ο διωγμος του ιδιου [ και αλλων λιγων όπως αυτος] που ουσιαστικα την πληρωσανε εξαιτιας των ''πολλων'' Τσαμηδων που ειχανε διαπραξει εγκληματα την προηγουμενη τριετια......ουσιαστικα ο ανθρωπος δεν φαινεται να βρισκει καθολου παραξενο αυτό που συνεβη [ Διωγμος] αλλα θεωρει ΣΦΑΛΜΑ τον ανευ διακριση διωγμο [ γιατι όπως σε κάθε πολεμο ετσι και σε αυτόν την πληρωσαν ΚΑΙ αθωοι, ]...ο ανθρωπος αυτος μιλαει για την οικογενεια του ως πατριωτες και στενοχωρεται που διωχτηκανε μαζι με τους ΑΛΛΟΥΣ [ που δεν ηταν πατριωτες όπως αυτος .....Από την Τσαμουρια ηταν και ηξερε πολύ καλα τι εκανε αυτος και η οικογενεια του και από την άλλη , τι ειχανε διαπραξει οι υπολοιποι τουρκοτσαμηδες..για αυτό και κολαει στο '''ΟΛΟΥΣ'' ...γιατι αυτος [ και καποιοι λιγοι ακομα ] ηταν αθωοι...αλλα την πληρωσανε γιατι δυστυχως ηταν μια πολύ μικρη μειοψηφια σε σχεση με τους υπολοιπους
    ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΑΛΗ;;;;....ΑΛΛΟ 14 ΕΝΟΠΛΑ ΤΑΓΜΑΤΑ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΤΑΓΜΑ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΝΤΕΡΤΩΝ [ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΣΑΜΙΚΟ ΑΛΛΑ ΜΕΙΚΤΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΗΠΕΙΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΤΣΑΜΗΔΩΝ ] ..... ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ...ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος28/6/15 1:10 π.μ.

    τα γεγονοτα που συνέβησαν στην τσαμουρια από τους ελληνες ανταρτες του ΕΔΕΣ εναντιον των αλβανοτσαμηδων όχι απλα δεν ηταν ασχετα αλλα ηταν
    ''' τα αναλογα '' οσων συνεβαιναν την ιδια ακριβως περιοδο στην υπολοιπη Ελλαδα [ αποχωρηση των γερμανικων στρατευμάτων από τον ελλαδικο χωρο και εισοδος των κατά τοπους ανταρτων ,που μεχρι τοτε ζουσανε στα βουνα , στις απελευθερωμένες περιοχες ειτε καταδιωκοντας τους αποχωρουντες γερμανους ειτε αναζητώντας συνεργατες αυτων με σκοπο την εκδικηση πραγμα που δυστυχως εχει να κανει με την ανθρωπινη φυση και όχι με κακους εαμιτες η κακους εδεσιτες ,όχι τουλάχιστον στο βαθμο που παρουσιάζεται από τις αντιπαλες παρατάξεις ως σημερα ] όπως συνεβαινε δηλαδή σε άλλες περιοχες από ελληνες ανταρτες εναντιον των ,ενοπλων η μη, ελληνων [ αυτή τη φορα] συνεργατών των γερμανων [ και δυστυχως και των οικογενειων τους σε αρκετες περιπτώσεις , όπως δυστυχως συμβαινει σε κάθε ενοπλη διαμαχη μεταξυ ανθρωπινων ομαδων ] .... πχ τα οσα γινανε στο μελιγαλα [ και γενικοτερα στην πελοπονησσο] η στο κιλκις [ που πιθανο καποιοι εξ αυτων θα αποχωρουσανε με τα γερμανικα στρατεύματα όπως κανανε πολλοι τσαμηδες ] η στην Αρναια και ειχανε και περισσοτερα θυματα [ αθωα και ενοχα και εδώ όπως και στην τσαμουρια όπως και παντου στον ΒΠΠ ] και ειχανε να κανουν ακριβως με την ''επιθεση'' των εδώ και τέσσερα ετη ανταρτων εναντιον των συνεργατών των γερμανων καθαρα για λογους εκδικισης - προσωπικης αντεκδίκησης -συσσωρευμενων παθων.....αυτό εγινε και με τους τουρκοτσαμηδες ....καθοτι στη θεσπρωτια δεν υπηρχανε '''ταγματα ασφαλειας'''όπως σε άλλες περιοχες της Ελλαδας....και αυτό γιατι [ τηρουμενων οσο γινετε ,αν και πραγμα δυσκολο, των αναλογιων] , τον ρολο αυτό [που ειχανε αναλαβει σε άλλες περιοχες τα Τ.Α] ειχε αναλαβει στη θεσπρωτια η πλειοψηφεια των τουρκοτσαμηδων...Σιγουρα καπως υπεραπλουστευτικος αυτος ο παραλληλισμος αλλα ηταν ότι πιο κοντινο υπαρχει σε σχεση κυριως με τη αντιανταρτικη δραση των δυο αυτων ενοπλων σχηματισμων [ εκει κυριως μοιαζουν , και όχι φυσικα στον μισελληνισμο που εδειξε μεγαλο μερος των τουρκοτσαμηδων , την επακολουθη διωξη των ελληνων ανεξαρτήτως ιδεολογιας με σκοπο την ενσωματωση της τσαμουριας στην Αλβανια και το εθνοθρησκευτικο μισος το οποιο βαστουσε από πολυυυυ παλια , πραγματα βασικοτατα που διαφοροποιουν και την συμπεριφορα σε καποιο βαθμο [ τα ΤΑ στεφονταν κατά ελληνων κομμουνιστων ενώ οι τσαμηδες κατά των ελληνων ανεξαρτήτως ιδεολογιας ], αλλα διαφερανε κυριως τα κινητρα αυτης της συμπεριφορας]......ας μην ξεχναμε και ότι τα ΤΑ ιδρυθήκανε το 1943 που διαφαινότανε πλεον οι ηττα των Γερμανων..ανιθετα από την αρχη της κατοχης το 1940 η πλειοψηφεια των τουρκοτσαμηδων ταχθηκε [και ενοπλα] με το μερος των Ιταλων και μετα των Γερμανων εναντιον όχι απλα οτιδήποτε ''ανταρτικου'' [ οπως τα ΤΑ] αλλα γενικοτερα οτιδήποτε ελληνικου στην τσαμουριας και στις γυρω περιοχες με απωτερο σκοπο την Μεγαλη Αλβανια...αρα οι ''''ελληνες'''' απολογητες των τσαμηδων ας μην προσπαθουν να δικαιολογησουν τα αδικαιολογητα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος28/6/15 1:17 π.μ.

    αλλα είναι καλο να γινετε [ ως ενός σημείου βεβαια όπως ειπαμε ] αυτος ο παραλληλισμος ως προς την αντιανταρτικη [ και βαρβαρη πολλες φορες] συμπεριφορα των δυο ενοπλων αυτων σχηματισμων [ιδιως από το 1943 και μετα] γιατι καποιοι ''''ψευτοπροοδευτικοι''' που κατηγορουν με μεγαλη ευκολια τα ταγματα ασφαλειας , συγχρόνως ψαχνουν να βρουν ''δικαιολογιες'' για την συμπεριφορα των τουρκοτσαμηδων και να καταδικασουν οσα συνέβησαν εις βαρος τους στο τελος του 1944 στη θεσπρωτια μονο και μονο λογω της ''''μειονοτικης'' τους ιδιοτητα....όμως όπως ευκολα εδειξε η ιστορια , και άλλες μειονότητες είχαμε στην ελλαδα και μαλιστα μουσουλμανικες..και δεν πειραχθηκαν από κανενα ..γιατι ακριβως δεν ειχανε πειραξει και κανενα μετα το 1912....αρα ας προβληματιστουν πρωτα προτου αρχισουν να εξαγαγουν συμπερασματα στο σχημα '''''ασπρο-μαυρο'', δεξιος-αριστερος'',''φασιστες-μειονοτητες'' κλπ και λοιποι ανευ νοηματος μανιχαισμοι .....
    Τοτε απαντανε οι εθνικιστες της Αλβανιας.....'''και γιατι αυτοι [ τσαμηδες] διωχτηκανε ως δωσίλογοι ενώ οι ελληνες δωσίλογοι οχι μονο επιβιώσανε αλλα και επανδρωσα το μετεμφυλιακο κρατος;;;;
    Απλα τα πραγματα...καταρχήν επιβιώσανε πολλοι[και όχι φυσικα ολοι ] απο τους ελληνες συνεργατες των γερμανων αλλα επιβιώσανε επισης πολλοι [και όχι φυσικα ολοι] απο τους τσαμηδες ..... δευτερον συνεργατες των γερμανων [από παρε-δωσε με σκοπο μια καποια ευνοια ως και μαυραγορίτες , η ακομα και ενοπλους συνεργατες και μαλιστα ενσυνειδητους [ όπως ο πουλος] ....υπήρχανε τέτοιοι σε κάθε περιοχη της Ελλαδος ....πολλοι από αυτους μετα τον αυγουστο του 1944 ως και τη συμφωνια της βαρκιζας σκοτωθηκαν σε μαχη με τους ΕΛΑΣΙΤΕΣ....οι μαχες μεταξυ αυτων και των ΕΛΑΣιτων σταματησαν λογω της συμφωνιας της βαρκιζας[ η οποια δυτυχως εφερε την αντεκδικηση της προηγουμενης εκδικησης των ΕΛΑΣΙΤΩΝ , και αυτοι δυστυχως δράσανε ενατιον [ και ] αθωων ΕΑΜιτων όπως συμβαινει παντα].....και ετσι πολλοι ενοχοι η ''ενοχοι'' της μη εαμικης παραταξης επιβιώσανε...και αρχισανε και συμμετεχανε ειτε σε ''αντικομουνιστικες ομαδες ειτε σε κυβερνητικες θεσεις παλι ως αντικομουνιστες ...και με τον ακολουθο εμφυλιο καποιοι εξ αυτων ''''διαπρεψανε''' όπως συμβαινει παντα σε τέτοιες καταστασεις....από την άλλη οι τουρκοτσαμηδες '''προλαβανε'' και φυγανε-διωχτηκανε ολοι μεσα σε λιγο χρονικο διαστημα [ πραγμα λογικο καθως το ξεριζωμο τους τον επιλεξανε πρωτα οι ιδιοι,τουλαχιστον η πλειοψηφεια αυτων ]....αρα επρεπε καταρχήν να επιστρεψουν πισω...δευτερον να εχουν αποδειξει -να ηταν γνωστοι και προθυμοι για αγωνα εναντια στους κομουνιστες...όμως ειχανε μια ακομα διαφορα από τα κάθε είδους ΤΑ..που τους κατεστησε και χειροτερους αν όχι τουλάχιστον ομοιους με αυτά ....Δεν ειχανε δειξει απλα αντικομουνιστικη συμπεριφορα όπως τα ΤΑ.....αλλα ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ συμπεριφορα...από την αρχη της κατοχης μεχρι το τελος....για αυτην την ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ δραση διωχτηκαν πρωτα από όλα και επειτα για την φιλοιταλικη η φιλογερμανικη ...δηλαδη η δραση των τσαμηδων ηταν ανθελληνικη-αντιανταρτικη υπο τον φιλοιταλικο η φιλογερμανικο μανδυα-συμμαχια [ η και εξ αρχης συμπαθεια].....ενώ η δραση των ΤΑ ηταν ΑΝΤΙΚΟΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ-αντιανταρτικη υπο φιλγερμανικο μανδυα-συμμαχια [ η και εξ αρχης συμπαθεια ]....οι μεν χωρούσανε σε μια μεταπολεμικη ΜΗ κομουνιστικη ελλαδα [ πραγμα που συνεβη]....η δε δεν χωρούσανε πλεον σε ΚΑΜΙΑ ......Αρα ουτε οι ιδιοι [μετα από αυτά που πραξανε κατά το 40-44 αλλα και υποστηκανε κατά την φυγη τους το 44 ] δεν θελανε να γυρισουν ουτε φυσικα και οι ελληνες ηπειρώτες [ απλοι ανθρωποι ως και ανταρτες του εδες] θελανε καποια επαναφορά αυτου του πληθυσμου μετα από οσο ειχανε συμβει...μαλλον το εντελως αντιθετο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος28/6/15 1:21 π.μ.

    την ερωτηση αυτή οι αλβανοι εθνικιστες την θετουν για να [από]δειξουν ότι '''αφου δεν εχεις απαντηση σημαινει ότι οι τσαμηδες διωχτηκανε όχι γιατι ηταν δωσίλογοι αλλα γιατι ηταν τσαμηδες [ μαλλον δηλαδή για ''ρατσιστικους'' λογους κατ αυτους και την ερμηνεια που δινουν στα ιστορικα γεγονοτα ] ....παντως η εκφραση που ταιριαζει καλυτερα είναι ότι ''διωχτηκανε γιατι [ όχι φυσικα ολοι αλλα οι περισσοτεροι εξ αυτων] υπηρξανε ειδικα την τετρετια εκεινη [ 1940-44] ανθέλληνες και λογω αυτης τους της ανθελληνικης δρασης εκδιωχθηκανε ....ανθέλληνες γιατι τα θυματα τους ηταν ελληνες στην εθνικοτητα ,ορθοδοξοι στο θρήσκευμα ενα μπορει να ηταν οποιασδηποτε οικονομικης κατάστασης και [ όχι παντα αλλα τις περισσοτερες φορες] ανεξαρτητως και πολιτικων πεπαοθησεων [ αν και μερικοι εξ αυτων ειχανε από ενα σημειο και μετα ''κολλημα'' με οσους κυριως υποστηριζαν τον ΕΔΕΣ].......Σε οτι αφορα στο ''και τι απεγιναν οι ελληνες συνεργατες,'''......
    απλα πολλοι ελληνες [ ειτε συνεργατες ,ακομα και ενοπλοι,ειτε απλως φαινομενικα ''''ουδετεροι'''''] την ωρα που οι περιοχες τους απελευθερωνότανε από τον ΕΛΑΣ επελεξαν [ θελοντας η μη ] να ενταχθουν στον ΕΛΑΣ...και ετσι δεν θεωρούνταν [ και δεν '''ηταν'''' πλεον ] προδοτες και αρα δεν αντιμετωπιστηκαν ως τέτοιοι οι ιδιοι η οι οικογενεις τους και αρα γλυτώσανε τον οποιοδήποτε διωγμο....ετσι και γλυτώσανε [ οσοι πραξανε ακριβως αυτό].....πραγμα που αντίθετα δεν συνεβη με τους τσαμηδες και τον ΕΛΑΣ [ και σε οσους ελληνες μεινανε μεχρι τελους πιστα και ενοπλα διπλα στους Γερμανους] .......επισης αντιστοιχα και οι αντιστοιχες προκυρηξεις-προειδοποιήσεις του ΕΔΕΣ στους Τσαμηδες να παρατησουν τα οπλα ''να φυγουν απο το πλευρο των γερμανων''', ''να ασχοληθουν με τις ειρηνικες εργασιες τους''''κλπ πεσανε σχεδόν παντα στο κενο [ ....γιατι ακριβως οι πλειοψηφεια των τουρκοτσαμηδων λογω των μισελληνικών ενεργειων τους ως τοτε ειχε πλεον ταυτιστεί πλήρως με τους γερμανους μετα από τέσσερα αιματοβαμενα κατοχικα χρονια και που λογω αυτου δεν εμπιστευονταν καθολου ευκολα τον ΕΛΑΣ ποσο μαλλον τις ''υποσχέσεις'' του ΕΔΕΣ στον οποιο και ειχανε ενταχθεί οι περισσοτεροι Ελληνες κατοικοι της περιοχης που ειχανε πληγει από τους Τουρκοτσαμηδες τα προηγουμενα χρονια [ στον εδες ενεταχθησαν τσαμηδες από το χωριο Κοντρα ενώ στον ΕΛΑΣ καποιοι από το φιλιατι] .....αυτοι οι τελευταίοι [ αυτοι η και οι οικογενεις τους] αντιμετωπιστηκανε από τους τουρκοτσαμηδες αλλα , και στο τελος αντιμετωπισαν , με μεγαλη σκληροτητα τους αποχωρουντες από τη Θεσπρωτια Τουρκοτσαμηδες]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος28/6/15 1:25 π.μ.

    ας μην ξεχναμε ότι η ναζιστικη ιδεολογια , που μεσω των ηγετων τους [ πρακτόρων του Αξονα οπως εχει αποδειχθεί ] εισχωρουσε ολοένα στα χωρια των τουρκοτσαμηδων ηδη από τα χρονια του μεσοπολεμου .....ειδικα στο σημειο περι ανωτεροτητας ανθρωπινων ομαδων εναντι αλλων και της ασκησης βιας εναντι αυτων ως κατι επιτρεπτο-φυσιολογικο-αναγκαιο για την επιτευξη των σκοπων της φυλης , οσο παραξενο και να φαινεται εκ πρωτης οψεως σε ότι αφορα την συγκεκριμενη περιπτωση ] ηταν κατι που προσαρμόζεται ευκολα σε φυλες των οποιων η ''''από παππο προς παππο'''' νοοτροπια '''ανωτεροτητας''' ''''εναντι των ''αλλων'' [αλαζόνες χαρακτηριζοντε από πηγες του 1821 ] ηταν κατι χαρακτηριστικο , και των οποιων ο''' φανατισμος στον ισλαμισμο είναι βαθυς''' όπως μαρτυράνε οι ιδιες πηγες και οι οποιοι ειχανε μαθει μεχρι πριν μολις 30 χρονια [ 1912] να είναι οι μπεηδες και οι αγαδες του τοπου ....διοτι ως γνωστον [και με βαση το ιδιο το κορανι , αλλα και οσα μαρτυραει η ιστορικη πορεια του ισλαμισου ] ο φανατικος ισλαμισμος [ειδικοτερα εχοντας ζησει υπο οθωμανικο καθεστως] σημαινει ''αισθηση ανωτερότητας εναντι των χριστιανων [ως ακομα και εντονο αντιχριστιανικο αισθημα ] πραγμα ιστορικα επιβεβαιωμενο όχι μονο από τις πραξεις αλλα ακομα και από τα λογια των τουρκοτσαμηδων [ όταν για παράδειγμα οι προγονοι των τουρκοτσαμηδων αποκαλούσανε τους σουλιωτες ως '''καφιρηδες'' και ΄''γκιαουρηδες΄'' ,δηλαδή ''απιστοι'',ρυπαροι-βρωμικοι λογω της [μη] πιστης τους στο κορανι κλπ]....αλλα τους αποκαλούσανε και γκρεκι δηλαδή ελληνες πραγμα που αποδυκνυει και την εθνικοτητα των σουλιωτων αλλα αυτό είναι άλλο θεμα....δηλαδή ο ναζισμος [ μια ''φυση'' αντιχριστιανικη ιδεολογια ] προσαρμοζε-προωθουσε-ενισχυε αυτή την αισθηση ανωτερότητας [ που αισθανονταν από παλια αρκετοι ως πολλοι εκ των τουρκοτσαμηδων ] εναντι των υπολοιιπων [ειτε αυτοι ηταν εβραιοι , ειτε αριστεροι γενικοτερα σε ότι αφορα τον ναζισμο αλλα ειτε χριστιανοι-ραγυαδες στην περιπτωση αυτή των τουρκοτσαμηδων ]...συνεπως η ναζιστικη
    ''' αισθηση ανωτερότητας ''' βρηκε προσφορο εδαφος στην νοοτροπια μεγαλου μερους του τουρκοτσαμικου πληθυσμου....περα δηλαδή από συγκληση των συμφερόντων είχαμε [σε καποιο βαθμο βεβαια , αλλου μικρο αλλου μεγαλο ] και καποια σταδιακα αυξανομενη ιδεολογικη συμπορευση....αυτή είναι άλλη μια παραμετρος που εξηγει την μεχρι τελους [ενοπλη] ταυτιση των τουρκοτσαμηδων της θεσπρωτιας με τα κατοχικα στρατεύματα τοσο εντος ελλαδος αλλα ακομα και εντος αλβανιας , και την από κοινου αποχωρηση με τα κατοχικα στρατεύματα [ ιδιως των νοτιως του καλαμα τσαμηδων που ηταν και η μεγαλη πλειοψηφεια του τουρκοτσαμικου πλυθησμου ] ....ας μην ξεχνουμε και τις φωτογραφιες υποδοχης των γερρμανικων στρατευμάτων στα τσαμοχωρια οπου κρατανε σημαιες με τη ζβαστιγκα [ για να εχουν προμηθευτεί τα χωρια τέτοιες σημαιες κατι σημαινει αυτό περι της εξαπλωσης της ναζιστικης ιδεολογιας στα χωρια των τουρκοτσαμηδων ηδη πολύ πριν την ΑΞΟΝΙΚΗ εισβολή , αλλα ας μην ξεχναμε και το πανο στο Μαργαριτη που ανεγραφε
    '''''ΜΑΡΓΑΡΙΤΙ-ΒΕΡΟΛΙΝΟ-ΡΩΜΗ'''' το οποιο υψωσανε οι τουρκοτσαμηδες του Μαργαριτιου κατά τον ελληνοιταλικο πολεμο του 1940 περιμενωντας τα ιταλικα στρατεύματα να μπουνε και στο χωριο τους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος28/6/15 1:29 π.μ.

    αν συμφωνητε με αυτά τα σχολια μαζεψτε τα παρακαλω πολύ σε ένα αρθρο και δημοσιευστε τα για να ενημερωθεί ο κοσμος και να δωθουν οι πρέπουσες απαντησεις στην αλβανικη προπαγανδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος29/6/15 8:57 π.μ.

    ΟΙ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ πανε να βγαλουν τους σουλιωτες ως '''αλβανους χριστιανους'''και αυτό πανε να το στηριξουν σε καπιοα υποτιθεμενη ''μονογλωσσι΄'' αυτων.....ομως οι σουλιωτες ως γνωστον ηταν [ τουλάχιστον] διγλωσσοι..και μαλιστα πολύ πριν το 1821....και είναι λογικο μιας και διγλωσσοι ηταν οι από το 1690 μουσουλμάνοι τουρκοτσαμηδες ποσο μαλλον οι χριστιανοι και ελληνες σουλιωτες ....όμως στην αλβανια μαθαινουν ότι το ελληνοαλβανικο λεξικο που εγραψε ο μποτσαρης στην κερκυρα το εγραψε για να συννενοουτνε οι ''''αλβανοι''' σουλιωτες με τους ελληνες Κερκυραιους [ και καλα] ..... πρωτον ας μας απαντησουν γιατι ενώ μεσω του εθνικιστικου αυτου παραμυθιου , παραδεχοντε την ελληνικοτητα της κερκυρας από την άλλη την διεκδικουν και αυτή ως αυτόχθων αλβανικο εδαφος.....δευτερον το παραμυθι αυτό το διδασκοντε για να αποδειξουν ότι αφου τα ελληνικα τα '''μαθανε από του κερκυραιους αρα πριν ηταν μονογλωσσοι [δηλαδή ηταν διγλωσσοι οι μουσουλμάνοι τσαμηδες αλλα οι χριστιανοι σουλιωτες ηταν και καλα μονογλωσσοι το ακούσαμε και αυτό ] και αρα αφου ηταν μονογλωσσοι ηταν ..βεροι σκιπεταροι.....Το μονο που τους '''συνδεει''' του σουλιωτες με τους αλβανους σκιπεταρους είναι η χρηση τησ αλβανικης παραλληλα με την ελληνικη....για να δουμε όμως τι ''''αλβανικα'''' και τι '''ελληνικα'''' μιλάγανε οι σουλιωτες.... Ο ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ ΜΕ ΠΡΟΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΓΑΛΛΟΥ ΠΟΥΚΕΒΙΛ ΕΓΡΑΨΕ ΕΝΑ ΕΛΛΗΝΟΑΛΒΑΝΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ [ ΠΡΙΝ ΤΟ 1821 ΟΛΑ ΑΥΤΑ] ....ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΛΕΜΕ....ΤΙ ΠΑΡΑΤΕΙΡΗΣΑΝΕ ΟΣΟΙ ΜΕΛΕΤΗΣΑΝΕ ΤΟ ΛΕΞΙΚΟ..
    ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΓΙΑ ΝΑ ΓΡΑΦΤΕΙ ΕΝΑ ΛΕΞΙΚΟ ΠΡΕΠΕΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΣΥΝΤΑΣΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΗ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ ΓΛΩΣΣΕΣ [ αν όχι και τις δυο εξισου καλα ] ....ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ '''ΗΞΕΡΕ''' ΚΑΛΑ Ο ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ....
    Θεωρείται άξιο προσοχής το ότι συχνά ο Μπότσαρης και οι συνεργάτες του αποδίδουν τις ελληνικές φράσεις στα αλβανικά σκεπτόμενοι "ελληνικά", μεταφέροντας δηλαδή την ελληνική σύνταξη στην αλβανική. Το ίδιο συμβαίνει και με σύνθετες ελληνικές λέξεις ενώ παρατηρείται και λανθασμένη μεταφορά των γενών ουσιαστικών και επιθέτων από την ελληνική στην αλβανική. Επίσης δύο ελληνικές λέξεις δεν μεταφράστηκαν στην αλβανική είτε από άγνοια είτε εκ παραδρομής, ενώ υπάρχουν και άλλα είδη λαθών στην αλβανική.
    Παρατηρούμεν δηλαδή ότι συντακτικά λάθη δεν εσημειώθησαν εις το ελληνικόν τμήμα του Λεξικού, ούτε επιδράσεις της Αλβανικής εις την ελληνικήν σύνταξιν αλλα συνεβη το αντιθετο .
    Η παρουσία αυτών των φαινομένων ερμηνεύεται με δύο τρόπους......
    Η μητρική γλώσσα του Μπότσαρη και των συνεργατών του ήταν η ελληνική.
    δευτερον..... ότι στην ''αλβανικη''-τοσκικη διαλεκτο που ομιλειτο στο σουλι [ παραλληλα με την ελληνικη πολλα χρονια πριν μεταβουν στην Κερκυρα όπως εχει αποδειχθεί] ,η επίδραση της ελληνικής ήταν παρα πολύ μεγάλη στην αλβανική σε ολους τους γλωσσολογικούς τομεις.....αρα η αλβανικη ηταν μαλλον δυτερη γλωσσα και η ελληνικη ηταν η κυρια........Το αλβανικό ιδίωμα του λεξικού ανήκει στην τοσκική διάλεκτο της Ν. Αλβανίας και περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό δανείων από την ελληνική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος29/6/15 8:58 π.μ.

    επισης και ότι πληθος ''αλβανικων''' λεξεων είναι ουσιαστικα '''ελληνικης ριζας''' η τελειως ελληνικες....για παράδειγμα την ελληνικη λεξη αετος δεν την μεταφραζει στα ''αλβανικα'' ωσ ''σκιπεταρ''η κατι τετοιο αλλα ως στραβαετο-σταυραετος και κσιφτερ -ξεφτερι δηλαδή [ εκ του αρχαιου οξυπτεριον-οξυπτερι-ξεπτερι-ξεφτερι οπβως λεμε ως σημερα δηλαδη γρηγορο πουλι-που κινει γρηγορα τα φτερα του].....και φυσικα αυτό το λεξικο δεν γραφτηκε για να....συννενουντε οι '''''σουλιωτες '''' με τους '''''ελληνες'''''...αυτά είναι αλβανικα εθνικιστικα παραμυθια .... και αυτό γιατι πρωτίστως γραφτηκε ως γνωστον με προτροπή τοπυ γαλλου πουκεβιλ ο οποιος και εγραψε ένα γαλλοαλβανικο λεξικο το οποιο σωζεται ως σημερα...συνεπως η συγγραφη του λεξικου ειχε να κανει με το ενδιαφερον ενός γαλλου της εποχης για την αλβανικη γλωσσα και όχι φυσικα καποια αναγκη συννενοησεως '''σουλιωτων και ελληνων'''
    ΠΡΩΤΟΝ γιατι οι σουλιωτεσ ηταν ελληνες ούτως η αλλως και όχι αλβανοι και δευτερον γιατι ως ελληνες που ηταν ξερανε ελληνικα και δεν χρειαζοτανε κανενα λεξικο για να τα μαθουνε...αλλωστε από τους ιδιους συντακτηκε το λεξικο και όχι από καποιον τριτο........και πουθενα δεν αναφερει το λεξικο την λεξη σκιπεταρ η σκιπερια ενώ ολοι οι αλβανοι της εποχης τσαμηδες και λιαπηδεσ και τοσκηδες και γκεκηδες χρησιμοποιούσανε αυτες τις λεξεις για να αυτοπροσδιοριστουν ηδη πολλα χρονια πριν .....αρα οι σουλιωτες δεν ηταν σκιπεταροι ουτα αλβανοι ουτε τιποτα τετοιο......εκτος και αν δε γνωριζανε τη καταγωγη τους και την ξερετε σημερα εσεις καλυτερα απο αυτους
    αξιοσημειωτο είναι και ότι τη λεξη ρωμιος τη μεταφραζει στα αλβανικα ως καουρ δηλαδή γκιαουρ δηλαδή απιστος ... μια φραση τουρκικη που χρησιμοποιούσανε οι τουρκοι αλλα και οι αλβανοι μουσουλμάνοι τα χρονια εκεινα για τους ελληνες χριστιανους...
    συνεπως αν [ λεω αν ] υποθεσουμε ότι το λεξικο φτιαχτηκε για να συννενοηθουνε καποιοι με καποιους οπως διατεινοντε στην εθνικιστικη Αλβανια τοτε αυτοι οι αλλοι καποιοι είναι οι ελληνες σουλιωτες και οι αλβανοι μουσουλμανοι του αλη πασα οι οποιοι και αποκαλούσανε τους ρωμιους ως '''καουρ'' δηλαδή απιστους....εκτος και αν οι χριστιανοι ορθοδοξοι σουλιωτες οταν μιλαγανε '''αλβανικα''' αποκαλούσανε τους υπολοιπους ορθοδοξους ελληνες δηλαδή τους ρωμιους ως ......''''καουρ''''[ δηλαδή απιστους-μη μουσουλμανους] ...... θα το ακούσουμε κι αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος29/6/15 9:01 π.μ.

    οι σουλιωτες ηταν διγλωσσοι [ τουλάχιστον ] πολύ πριν μεταβουν στην κερκυρα...αυτό αποδυκνυεται και από αλλα περιστατικα.........στην κερκυρα τα ιδια εκεινα χρονια περα από το ελληνοαλβανικο λεξικο του Μποτσαρη , εγραψε και ο σουλιωτης Τζαβελας το ημερολογιο του το οποιο και σωζεται ως σημερα ....το οποιο όχι απλα είναι γραμμενο με ελληνκους χαρακτήρες [ και όχι με λατινικους που χρησιμοποιουντε σημερα στην αλβανια ] αλλα δεν είναι καν γραμμενο στα αλβανικα με ελληνικους χαρακτήρες όπως θα εκανε ο κάθε λογικος ''''αλβανος''' της εποχης που μολις μαθαινει τα ελληνικα γραμματα [ όπως λενε οι αλβανοι για τους σουλιωτες ] ...αντίθετα είναι γραμμενο στα ελληνικα...χρησιμοποιει δηλαδή ελληνικες λεξεις....γιατι;;;;...μα αφου ελληνικα σκεφτότανε ,ετσι , και ελληνικα εγραφε στο προσωπικο του ημερολογιο..γιατι απλα ελληνικα μιλαγε εξισου όπως και οι υπολοιποι ελληνες....και όλα αυτά πολύ πριν το 1821...αλλα κατά το 1792... αν ηταν αλβανος όπως λενε την εθνικιστικη αλβανια δεν θα σκεφτότανε στα αλβανικα;;;....αρα δεν θα ηταν λογικο να γραφει [ εστω με ελληνικους χαρακτήρες] αλλα αλβανικες κυριως λεξεις το ημερολογιο του ;;; .... ακυρο λοιπον το παραμυθακι με την κερκυρα στην οποια οι σουλιωτες ''''''μαθανε τα ελληνικα''''...διγλωσσοι ηταν πολύ πριν εκδιωχθουν στην κερκυρα από τα αλβανικα στρατευματα του Αλη Πασα....μετα λενε και ένα ακομα παραμυθι...ότι ηταν ρωμιοι όχι εθνικα αλλα με την εννοια ότι ανηκανε στην ελληνορθοδοξη εκκλησια[για αυτό και καλα τους ελεγαν ετσι οι αλβανοι της τσαμεριας και της λιαμπουριας]...ακυρο και αυτό...πρωτον γιατι ηδη από πολλα χρονια ρουμ ηταν μονο οι ελληνες την καταγωγή χριστιανοι ορθοδοξοι...δευτερον γιατι οι τσαμηδες ως γνωστον περα από ρουμ τους ελεγαν και γκιαουρ [ απιστους ] καφιρηδες [βρωμικους λογω της '''απιστιας τους] αλλα και γκραικους και γκρεκι [ και αυτά από καταγεγραμενες μαρτυριες ως και το 1940-1944 επι κατοχης ] ...όπως δηλαδή αποκαλουνε σημερα οι αλβανοι ολους τους βορειοηπειρωτες- νοτιοηπειρωτες αλλα και γενικοτερα του ελληνες [ αφου την ελλαδα την αποκαλουν γκρεκια ως σημερα ].....είμαι σιγουρος ότι θα βρουνε να λενε στην ΑΛΒΑΝΙΑ το παραμυθι ότι ο τζαβελας το εγραψε στα ελληνικα αφου τοτε στα ελληνικα επικοινωνούσανε στις αλληλογραφιες του ολοι οι τουρκαλβανοι μεσω παντα των καλαμαράδων που τους συντασανε τις επιστολες τους στα ελληνικα....ακυρο και αυτό ...άλλο επιστολες μεταξυ αρχηγων των στρατευμάτων [ που συντασοταν στα ελληνικα και τις οποιες συνετασαν οι μορφωμένοι ελληνες γραμματεις των αρχηγων του κάθε στρατεύματος ειτε ελληνων ειτε τουρκων ειτε αλβανων ] και άλλο ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ που κάθε ενας χρησιμοποιει τη γλωσσα στην οποια σκεφεται και αρα γνωριζει πολύ καλα και τη γνωριζει γιατι ακριβως την ομιλει με μεγαλη ευχερεια από μικρο παιδι ...πραγμα λογικο αφου ηταν ελληνες...και ειπαμε ...... εδώ ηταν διγλωσσοι την εποχη εκεινη οι εδω και δυο αιωνες εξισλαμισθεντες ι τσαμηδες σιγα μην περιμενανε τη Κερκυρα για να μαθουν ελληνικα οι γκραικοι [κατά του τσαμηδες ] σουλιωτες... τερμα τα μεγαλοαλβανικα παραμυθια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος7/1/16 1:15 μ.μ.

    Με τη φράση «Εκείνο το ελληνικό φύλο που κατοικεί στο βουνό Σούλι…» αρχίζει την περιγραφή του για το Σούλι ο Γερμανός διπλωματης Bartholdy («Voyage en Grece fait dans les Anees 1803 et 1804».
    Οι Σουλιώτες (Αρβανιτες,Βλάχοι και Σαρακατσάνοι) αποτελούσαν τμήμα του ρωμαίικου μιλιέτ,είχαν ως επίσημη γλώσσα την ελληνική και δεν έδειξαν κάποια τάση εθνικής διαφοροποίησης από τους Έλληνες ούτε στην μητρόπολη ούτε και στην διασπορά.Κάθε άλλο μάλιστα.
    Ο αρβανιτοβλάχικης καταγωγής Ναπολέων Ζέρβας, αλλά και αρκετοί από τους ΕΔΕΣίτες που έδρασαν κατά των “Τσάμηδων Τουρκαλβανών” (όπως τους αποκαλούσαν) είχαν απώτερες ρίζες από την περιοχή Σουλίου.
    Μέλη της οικογένειας Μπότσαρη ως μετανάστες στην Ρουμανία εμφανίζονται ήδη από τα τέλη του 18ου αιώνα να χρηματοδοτούν ελληνικά σχολεία στο Ανήλιο Μετσόβου και σε άλλες περιοχές της Ηπείρου.
    Χαρακτηριστική υπήρξε και η τοπική σημαία ΤΟΥ 1770-1780 με την ανορθόγραφη επιγραφή «ΑΠΟΓΟΝΙ ΤΟΥ ΠΥΡΟΥ» που σώζεται μέχρι τις μέρες μας.
    ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΡΙΝ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή