ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ/ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΟΝΟΙΑ

Ξεκινήσαμε το πρώτο έργο χορηγία: τουριστικός/πολιτιστικός οδηγός της πατρίδας μας. Παρακαλούμε τους κατόχους των πληροφοριών και εθελοντές από κάθε χωριό της ΕΕΜ να μας αποστείλουν:...

29.6.15

Λ. Παππάς : Η «Ομόνοια» είναι το πατρικό σπίτι όλων των βορειοηπειρωτών


Δήλωση του Γενικού Προέδρου της Ομόνοιας για το αποτέλεσμα των τοπικών εκλογών.
Το αποτέλεσμα των  δημοτικών εκλογών που πραγματοποιήθηκαν την περασμένη Κυριακή 21η Ιουνίου 2015, ήταν τα πιο αρνητικά που είχαν από την ίδρυση τους η «Ομόνοια» και το ΚΕΑΔ.
Βεβαίως το αποτέλεσμα δεν ήταν προϊών δημοκρατικών και ελεύθερων εκλογών. Για άλλη μία φορά βιώσαμε την πίεση  και τον εκφοβισμό κρατικών και κομματικών μηχανισμών. Ειδικότερα στο Δήμο Χειμάρρας υπάρχουν αποδείξεις σοβαρών παρατυπιών και ενδείξεις για αλλοίωση του αποτελέσματος.
 
Ως «Ομόνοια» μπορούμε να περηφανευόμαστε ότι δεν κάναμε εκπτώσεις σε αντεθνικές προτάσεις για συμμαχίες  που μας ήθελαν εκτός διεκδίκησης δήμων εκτός μειονοτικών ζωνών όπως είναι της Κονίσπολης και της Χειμάρρας.  Παρόλο αυτά δεν απαλλασσόμαστε από τις ευθύνες που έχουμε για το ότι ως βορειοηπειρωτικός ελληνισμός κατεβήκαμε διχασμένοι όπως και για άλλες λανθασμένες επιλογές, απόρροια των οποίων ήταν το αρνητικότατο αποτέλεσμα .
Το γεγονός ότι στο Δήμο Φοινίκης οι ψήφοι μοιράστηκαν στα δύο μειονοτικά σχήματα και στη Δρόπολη  η πλειοψηφία επέλεξε την υποψηφιότητα της «Ομόνοιας» ή αυτή του ανεξάρτητου, αναδεικνύει την επιθυμία  των συμπατριωτών μας για ανεξάρτητη πολιτική εκπροσώπηση και όχι την ένταξη μας στα μεγάλα πολιτικά σχήματα της χώρας, κάτι που αποτελεί και πάγια θέση της «Ομόνοιας».
Την καθολική απαίτηση των συμπατριωτών μας που θέλουν τον βορειοηπειρωτικό ελληνισμό ενωμένο κάτω από την ίδια πολιτική στέγη, δεν μπορεί κανείς να την παραβλέψει. Κάτι τέτοιο όμως δεν μπορεί να γίνει χωρίς γενναίες υποχωρήσεις δημοσίων - προβεβλημένων στελεχών ώστε να διευκολυνθεί η απαιτούμενη μετάγγιση στις δομές της οργάνωσης και του κόμματος.     .
Τα κοινά προβλήματα και η αγωνία που έχουμε για το μέλλον του τόπου μας αλλά και η πολύ κρίσιμη καμπή του έθνους λόγο της οικονομικής κρίσης,  δεν δίνει το δικαίωμα σε κανέναν να πανηγυρίζει ή να πενθεί.
Τα συλλογικά όργανα της «Ομόνοιας» θα εξετάσουν με ψυχραιμία και υπευθυνότητα τα νέα δεδομένα, και θα λάβουν τις απαιτούμενες αποφάσεις. Είναι  απαραίτητο να αρχίσει άμεσα ένας ευρύς διάλογος στελεχών, μελλών και παραγόντων του εθνικού κέντρου για μια νέα αρχή,  σε μία συστράτευση  αρχών και κοινού οράματος για το μέλλον της ιδιαίτερης μας πατρίδας
Τέλος να συγχαρώ τους νέους δήμαρχους και όλους τους δημοτικούς συμβούλους για την εκλογή τους  και να τους υπενθυμίσω πως η «Ομόνοια» είναι το πατρικό τους σπίτι.
Λεωνίδας Παππάς

Γενικός Πρόεδρος Δ.Ε.Ε.Ε.Μ. «ΟΜΟΝΟΙΑ»  

8 σχόλια:

  1. Ανώνυμος30/6/15 12:48 π.μ.

    ΟΙ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ πανε να βγαλουν τους σουλιωτες ως '''αλβανους χριστιανους'''και αυτό πανε να το στηριξουν σε καπιοα υποτιθεμενη ''μονογλωσσια΄'' αυτων...που υποτιθετε μαθανε τα ελληνικα στην Κερκυρα στην οποια ειχανε διωχθεί από τον Αλη Πασα....ομως οι σουλιωτες ως γνωστον ηταν [ τουλάχιστον] διγλωσσοι και μαλιστα πολύ πριν ..ποσο μαλλον πριν το 1821....και είναι λογικο μιας και ως γνωστον και ιστορικα τεκμηριωμενο διγλωσσοι ηταν οι από το 1690 εξισλαμισθεντες τουρκοτσαμηδες αρα ποσο μαλλον οι χριστιανοι και ελληνες σουλιωτες ....όμως στην αλβανια για να στηριξουν τις παραμυθες τους μαθαινουν ότι το ελληνοαλβανικο λεξικο που εγραψε ο μποτσαρης στην κερκυρα το εγραψε '''και καλα''' για να συννενοουτνε οι ''''αλβανοι''' σουλιωτες με τους ελληνες Κερκυραιους [ και γενκοτερα με τους Ελληνες [και καλα] ..... πρωτον ας μας απαντησουν γιατι ενώ μεσω του εθνικιστικου αυτου παραμυθιου , παραδεχοντε την ελληνικοτητα της κερκυρας από την άλλη την διεκδικουν και αυτή ως αυτόχθων αλβανικο εδαφος.....δευτερον το παραμυθι αυτό το διδασκοντε για να αποδειξουν ότι αφου τα ελληνικα τα '''μαθανε από του κερκυραιους αρα πριν ηταν μονογλωσσοι [δηλαδή ηταν διγλωσσοι οι μουσουλμάνοι τσαμηδες αλλα οι χριστιανοι σουλιωτες ηταν και καλα μονογλωσσοι το ακούσαμε και αυτό από την εθνικιστικη Αλβανια] και αρα αφου ηταν μονογλωσσοι ηταν ..βεροι σκιπεταροι.....Το μονο που τους '''συνδεει''' του σουλιωτες με τους αλβανους σκιπεταρους είναι η χρηση της αλβανικης παραλληλα με την ελληνικη....για να δουμε όμως τι ''''αλβανικα'''' και τι '''ελληνικα'''' μιλάγανε οι σουλιωτες.... Ο ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ ΜΕ ΠΡΟΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΓΑΛΛΟΥ ΠΟΥΚΕΒΙΛ ΕΓΡΑΨΕ ΕΝΑ ΕΛΛΗΝΟΑΛΒΑΝΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ [ ΠΡΙΝ ΤΟ 1821 ΟΛΑ ΑΥΤΑ] ....ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΛΕΜΕ....ΤΙ ΠΑΡΑΤΕΙΡΗΣΑΝΕ ΟΣΟΙ ΜΕΛΕΤΗΣΑΝΕ ΤΟ ΛΕΞΙΚΟ..
    ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΓΙΑ ΝΑ ΓΡΑΦΤΕΙ ΕΝΑ ΛΕΞΙΚΟ ΠΡΕΠΕΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΣΥΝΤΑΣΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΗ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ ΓΛΩΣΣΕΣ [ αν όχι και τις δυο εξισου καλα ] ....ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ '''ΗΞΕΡΕ''' ΚΑΛΑ Ο ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ....
    Θεωρείται άξιο προσοχής το ότι συχνά ο Μπότσαρης και οι συνεργάτες του αποδίδουν τις ελληνικές φράσεις στα αλβανικά σκεπτόμενοι "ελληνικά", μεταφέροντας δηλαδή την ελληνική σύνταξη στην αλβανική. Το ίδιο συμβαίνει και με σύνθετες ελληνικές λέξεις ενώ παρατηρείται και λανθασμένη μεταφορά των γενών ουσιαστικών και επιθέτων από την ελληνική στην αλβανική. Επίσης δύο ελληνικές λέξεις δεν μεταφράστηκαν στην αλβανική είτε από άγνοια είτε εκ παραδρομής, ενώ υπάρχουν και άλλα είδη λαθών στην αλβανική.
    Παρατηρούμεν δηλαδή ότι συντακτικά λάθη δεν εσημειώθησαν εις το ελληνικόν τμήμα του Λεξικού, ούτε επιδράσεις της Αλβανικής εις την ελληνικήν σύνταξιν αλλα συνεβη το αντιθετο .
    Η παρουσία αυτών των φαινομένων ερμηνεύεται με δύο τρόπους......
    Η μητρική γλώσσα του Μπότσαρη και των συνεργατών του ήταν η ελληνική.
    δευτερον..... ότι στην ''αλβανικη''-τοσκικη διαλεκτο που ομιλειτο στο σουλι [ παραλληλα με την ελληνικη πολλα χρονια πριν μεταβουν στην Κερκυρα όπως εχει αποδειχθεί] ,η επίδραση της ελληνικής ήταν παρα πολύ μεγάλη στην αλβανική σε ολους τους γλωσσολογικούς τομεις.....αρα η αλβανικη ηταν μαλλον δυτερη γλωσσα και η ελληνικη ηταν η κυρια τ........Το αλβανικό ιδίωμα του λεξικού ανήκει στην τοσκική διάλεκτο της Ν. Αλβανίας και περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό δανείων από την ελληνική

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος30/6/15 12:51 π.μ.

    επισης και ότι πληθος ''αλβανικων''' λεξεων του ελληνοαλβανικου λεξικου είναι ουσιαστικα '''ελληνικης ριζας''' η τελειως ελληνικες....για παράδειγμα την ελληνικη λεξη αετος δεν την μεταφραζει στα ''αλβανικα'' ωσ ''σκιπεταρ''η κατι τετοιο αλλα ως στραβαετο-σταυραετος και κσιφτερ -ξεφτερι δηλαδή [ εκ του αρχαιου οξυπτεριον-οξυπτερι-ξεπτερι-ξεφτερι οπως λεμε ως σημερα ,δηλαδη γρηγορο πουλι-που κινει γρηγορα τα φτερα του].....και φυσικα αυτό το λεξικο δεν γραφτηκε για να....συννενουντε οι '''''σουλιωτες '''' με τους '''''ελληνες'''''...αυτά είναι αλβανικα εθνικιστικα παραμυθια .... και αυτό γιατι πρωτίστως γραφτηκε ως γνωστον με προτροπή τοπυ γαλλου πουκεβιλ ο οποιος και εγραψε ένα γαλλοαλβανικο λεξικο το οποιο σωζεται ως σημερα...συνεπως η συγγραφη του λεξικου ειχε να κανει με το ενδιαφερον ενός γαλλου της εποχης για την αλβανικη γλωσσα και όχι φυσικα καποια αναγκη συννενοησεως '''σουλιωτων και ελληνων'''
    ΠΡΩΤΟΝ γιατι οι σουλιωτεσ ηταν ελληνες ούτως η αλλως και όχι αλβανοι και δευτερον γιατι ως ελληνες που ηταν ξερανε ελληνικα και δεν χρειαζοτανε κανενα λεξικο για να τα μαθουνε...αλλωστε από τους ιδιους συντακτηκε το λεξικο και όχι από καποιον τριτο........και πουθενα δεν αναφερει το λεξικο την λεξη σκιπεταρ η σκιπερια ενώ ολοι οι αλβανοι της εποχης τσαμηδες και λιαπηδεσ και τοσκηδες και γκεκηδες χρησιμοποιούσανε αυτες τις λεξεις για να αυτοπροσδιοριστουν ηδη πολλα χρονια πριν .....αρα οι σουλιωτες δεν ηταν σκιπεταροι ουτε αλβανοι ουτε τιποτα τετοιο......εκτος και αν δε γνωριζανε τη καταγωγη τους και την ξερετε σημερα εσεις καλυτερα απο αυτους...
    αξιοσημειωτο είναι και ότι τη λεξη ρωμιος τη μεταφραζει στα αλβανικα ως καουρ δηλαδή γκιαουρ δηλαδή απιστος ... μια φραση τουρκικη που χρησιμοποιούσανε οι τουρκοι αλλα και οι αλβανοι μουσουλμάνοι τα χρονια εκεινα για τους ελληνες χριστιανους...
    συνεπως αν [ λεω αν ] υποθεσουμε ότι το λεξικο φτιαχτηκε για να συννενοηθουνε καποιοι με καποιους οπως διατεινοντε στην εθνικιστικη Αλβανια τοτε αυτοι οι αλλοι καποιοι είναι οι ελληνες σουλιωτες και οι αλβανοι μουσουλμανοι του αλη πασα οι οποιοι και αποκαλούσανε τους ρωμιους ως '''καουρ'' δηλαδή απιστους....εκτος και αν οι χριστιανοι ορθοδοξοι σουλιωτες οταν μιλαγανε '''αλβανικα''' αποκαλούσανε τους υπολοιπους ορθοδοξους ελληνες δηλαδή τους ρωμιους ως ......''''καουρ''''[ δηλαδή απιστους-μη μουσουλμανους] ...... θα το ακούσουμε κι αυτό..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος30/6/15 12:54 π.μ.

    οι σουλιωτες ηταν διγλωσσοι [ τουλάχιστον ] πολύ πριν μεταβουν στην κερκυρα...αυτό αποδυκνυεται και από αλλα περιστατικα.........στην κερκυρα τα ιδια εκεινα χρονια περα από το ελληνοαλβανικο λεξικο του Μποτσαρη , εγραψε και ο σουλιωτης Τζαβελας το ημερολογιο του το οποιο και σωζεται ως σημερα ....το οποιο όχι απλα είναι γραμμενο με ελληνκους χαρακτήρες [ και όχι με λατινικους που χρησιμοποιουντε σημερα στην αλβανια ] αλλα δεν είναι καν γραμμενο στα αλβανικα με ελληνικους χαρακτήρες όπως θα εκανε ο κάθε λογικος ''''αλβανος''' της εποχης που μολις μαθαινει τα ελληνικα γραμματα [ όπως λενε οι αλβανοι για τους σουλιωτες ] ...αντίθετα είναι γραμμενο στα ελληνικα...χρησιμοποιει δηλαδή ελληνικες λεξεις....γιατι;;;;...μα αφου ελληνικα σκεφτότανε ,ετσι , και ελληνικα εγραφε στο προσωπικο του ημερολογιο..γιατι απλα ελληνικα μιλαγε εξισου όπως και οι υπολοιποι ελληνες....και όλα αυτά πολύ πριν το 1821...αλλα κατά το 1792... αν ηταν αλβανος όπως λενε την εθνικιστικη αλβανια δεν θα σκεφτότανε στα αλβανικα;;;....αρα δεν θα ηταν λογικο να γραφει [ εστω με ελληνικους χαρακτήρες] αλλα αλβανικες κυριως λεξεις το ημερολογιο του ;;; .... ακυρο λοιπον το παραμυθακι με την κερκυρα στην οποια οι σουλιωτες ''''''μαθανε τα ελληνικα''''...διγλωσσοι ηταν πολύ πριν εκδιωχθουν στην κερκυρα από τα αλβανικα στρατευματα του Αλη Πασα....μετα λενε και ένα ακομα παραμυθι...ότι ηταν ρωμιοι όχι εθνικα αλλα με την εννοια ότι ανηκανε στην ελληνορθοδοξη εκκλησια[για αυτό και καλα τους ελεγαν ετσι οι αλβανοι της τσαμεριας και της λιαμπουριας]...ακυρο και αυτό...πρωτον γιατι ηδη από πολλα χρονια ρουμ-ρωμιος ηταν μονο οι ελληνες την καταγωγή [ και αρα τη γλωσσα η και διγλωσσοι] χριστιανοι ορθοδοξοι...δευτερον γιατι οι τσαμηδες ως γνωστον περα από ρουμ τους ελεγαν τους σουλιωτες και γκιαουρ [απιστους ] καφιρηδες [βρωμικους λογω της '''απιστιας τους] αλλα και γκραικους και γκρεκι [ και αυτά από καταγεγραμενες μαρτυριες ως και το 1940-1944 επι κατοχης ] ...όπως δηλαδή αποκαλουνε σημερα οι αλβανοι ολους τους βορειοηπειρωτες- νοτιοηπειρωτες αλλα και γενικοτερα του ελληνες [ αφου την ελλαδα την αποκαλουν γκρεκια ως σημερα ].....είμαι σιγουρος ότι θα βρουνε να λενε στην ΑΛΒΑΝΙΑ το παραμυθι ότι ο τζαβελας το εγραψε στα ελληνικα αφου τοτε στα ελληνικα επικοινωνούσανε στις αλληλογραφιες του ολοι οι τουρκαλβανοι μεσω παντα των καλαμαράδων που τους συντασανε τις επιστολες τους στα ελληνικα....ακυρο και αυτό ...άλλο επιστολες μεταξυ αρχηγων των στρατευμάτων [ που συντασοταν στα ελληνικα και τις οποιες συνετασαν οι μορφωμένοι ελληνες γραμματεις των αρχηγων του κάθε στρατεύματος ειτε ελληνων ειτε τουρκων ειτε αλβανων ] και άλλο ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ που κάθε ενας χρησιμοποιει τη γλωσσα στην οποια σκεφεται και αρα γνωριζει πολύ καλα και τη γνωριζει γιατι ακριβως την ομιλει με μεγαλη ευχερεια από μικρο παιδι ...και αυτη ηταν η ελληνικη-ρωμεικη-γκραικικη....πραγμα λογικο αφου ηταν ελληνες...και ειπαμε ...... εδώ ηταν διγλωσσοι την εποχη εκεινη οι εδω και δυο αιωνες εξισλαμισθεντες τσαμηδες σιγα μην περιμενανε τη Κερκυρα για να μαθουν ελληνικα οι γκραικοι [κατά τους τσαμηδες ] σουλιωτες... τερμα τα μεγαλοαλβανικα παραμυθια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος1/7/15 8:57 π.μ.

    αυτά όλα καταριπτουν και την προπαγανδα των αλβανων ότι οι σουλιωτες δεν μιλούσανε ελληνικα αλλα μονο αλβανικα [ αρα με αυτό το σκεπτικο ηταν '''αλβανοι''' , γιατι ως γνωστον η διγλωσσια από μονη της δεν κανει κανενα ειτε αλβανο ειτε ελληνα όπως για παράδειγμα και ενας δίγλωσσος αλβανος σημερα δεν είναι-αισθανεται ισως καν ελληνας ειτε ενας δίγλωσσος βορειοηπειρωτης που κατοικει στην αλβανιας δεν αισθάνεται- είναι Αλβανος ]....δεν γινετε , εθνικιστες της αλβανιας ,να εκφραζονταν ορθως και με την απλοελληνικη οπως εχει αποδειξει η ιστορια οι από το 1700 τουλάχιστον εξισλαμισθεντες αλβανοτσαμηδες [ αρα και αποκομενοι από κάθε φορεα ελληνικης γλωσσας όπως εκκλησια ,σχολειο η και διοικηση μιας και αυτή ηταν τουρκικη και μετα τον εξισλαμισμο των αλβανων παραχωρηθηκε στους αλβανους πχ Αλη Πασας των Ιωαννινων] και να μην ηταν , ''''''το λιγοτερο''''' διγλωσσοι-να μην ξερανε εξισου ελληνικα οι σουλιωτες....που όχι απλα μιλούσανε τα ελληνικα αλλα τα γράφανε κιολας ...
    Να δουμε την τελευταια επιστολη του Μαρκου Μποτσαρη προς τον Λορδο Βυρων που γραφτηκε στις 8 Αυγούστου (την επομενη σκοτωθηκε από τους Αλβανούς στο Κεφαλοβρυσο]
    «…Τό γράμμα σας, …με ενέπλησε χαράς. . Κανέν εμπόδιον άς μή σταματήση τόν ερχομόν σας εις τό μέρος τούτο τής Ελλάδος.
    Πολυάριθμος στρατός μάς απειλεί, αλλά μέ τήν βοήθειαν τού θεού και τής εξοχότητός σας θά εύρη εδώ τήν πρέπουσαν αντίστασιν.»
    «Απόψε σκοπεύω κάτι νά επιχειρήσω εναντίον ενός σώματος Αλβανών εξ έξη έως επτά χιλιάδων, στρατοπεδευμένων σιμά εις αυτό τό μέρος…
    Μεθαύριο θά αναχωρήσω μαζί μέ μερικούς εκλεκτούς άνδρας μου διά νά έλθω πρός απάντησιν τής Εξοχότητός σας.»»Βλεπουμε σε ποια γλωσσα εγραφε και τι ακριβως συνειδηση-εθνικότητας ηταν και ενιωθε..και επειδή μπορει να πει καποιος ότι δεν τα εγραψε αυτος αλλα τα υπαγορεψε σε αλλον ας δουμε και παρακατω άλλη μια περιπτωση σουλιωτη που τα εγραψε σιγουρα μονος του .....Διαχωριζει τον εαυτο του από τους αλβανους τους οποιους και πολεμάει...αξιζει να σημειωθεί ότι οι. περισσοτεροι εξ αυταων των Αλβανων ηταν όχι μουσουλμάνοι αλλα καθολικοι από τη βορεια Αλβανια....το λεω γιατι στην αλβανια μαθαινουν πολεμούσανε μεταξυ τους επειδή οι μεν ηταν μουσουλμάνοι [ κοινως τουρκαλβανοι] και οι δε χριστιανοι....δηλαδή ειχανε θρησκευτικη και όχι φυλετικη διαφορα....ακυρο και αυτό το παραμυθι...και θρησκευτικη και φυλετικη η διαφορα τους .....το από δυκνυουν τα παρακατω λεγομενα των ιδιων των Αλβανων και των Ελλήνων.....
    Ο Μελί πασάς, γιος του Αλή πασά, έστειλε επιστολές στον πατέρα του το 1803, στις οποίες αποκαλεί τους Σουλιώτες Ρωμιούς αλλά και Ρωμέγους [ όπως δηλαδη ακριβως αυτοαποκαλούνταν οι Ελληνες αλλα και αποκαλούσανε οι Αλβανοι εκεινη την εποχη τους Ελληνες ] ....
    ΚΑΤΑ ΛΕΞΗ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΨΑΛΛΙΔΑΣ [ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΟΥ ΑΛΒΑΝΟΥ ΑΛΗ ΠΑΣΑ ] που κανει μια περιγραφή των κατοικων της ηπειρου βορειου και νοτιου , αλβανων και ελληνων.....
    "Εις την Τζαμουριαν, ειναι και το περιφημο Σουλι ή Κακοσουλι, αυτη η περιοχη των χωριων τουτων εκατοικειτο απο Γραικους πολεμικους, οιτινες εβασταξαν τον πολεμο χρονους 18 εναντιον ολης της Αλβανιας"
    Όταν λεει της Αλβανιας [ δεν υπηρχε την εποχη εκεινη αλβανικο κρατος] εννοει την αλβανικη διοιηκηση-στρατευματα -πασαλίκια της Ηπειρου τα οποια [ με την προτροπή των Τουρκων] μετα το 1700 περιπου ειχανε περασει στα χερια των εξισλαμισθεντων πλεον αλβανων που διοικούσανε πλεον ολοένα και μεγαλύτερες εκτασεις του ελλαδικου χωρου].....
    Οι οπλαρχηγοί Μάρκος Μπότσαρης και Κίτσος Τζαβέλας, γράφουν στις 28/6/1821 στους Πάργιους: «Ο όφις επατάχθη από τον Σταυρόν (...) Η ιερά σημαία του Σταυρού κυματίζει απανταχού της Ηπειρωτικής ακτής (...). Ελευθερία! Θρησκεία! Πατρίς! Ιδού το έμβλημα ήμών. Η ειρήνη έστω μεθ' υμών αδελφοί. Ημείς λέγομεν την αλήθειαν, άλλοι δ' εισίν εκείνοι οίτινες θέλουσι να εξαπατήσωσιν υμάς».
    Γραικοι Ρωμιοι και Ελληνες-ηπειρώτες..ετσι γεννηθήκανε για αυτά πολεμήσανε , ως τέτοιοι πεθανανε.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος1/7/15 11:28 μ.μ.

    το γραμμα των Σουλιωτων προς τους Παργινους αποδυκνυει και αλλα πραγματα που διαψευδουν τα μεγαλοαλβανικα παραμυθια....
    Καταρχην αποκαλουν οι σουλιωτες την περιοχη εκεινη ως Ηπειρο [ παναρχαιο ονομα της περιοχης εκεινης αρα εδώ φαινεται και η τρεις χιλιετή συνεχεια....ουτε Ιλλυρια ουτε Αλβανια ουτε Σκιπερια.....δευτερον.....αφου το γραμμα απευθύνεται στους Παργινους σημαινει ότι οι Παργινοι όχι απλα μιλάγανε αλλα και διαβαζανε-γραφανε στα ελληνικα....συνεπως ακομα και η Παργα [ που ανηκει γεωγραφικα στην '''ιστορικα'' λεγομενη '''Τσαμουρια'''' [ Θεσπρωτια και μικρο μερος της βορειας Πρεβεζας] ηταν και αυτή ΕΛΛΗΝΙΚΗ ... και οι οποιοιδηποτε τουρκαλβανοι που ισως την κατοικούσανε ηταν επιλυδες [ αλλωστε τέτοιοι υπήρχανε και σε ένα σωρο αλλα μερη της Ελλαδας].....αποικοι με την αδεια των τουρκων..το μακρυ χερι της οθωμανικης εξουσιας....ακομα και στη νοτια ελλαδα είχαμε τέτοιους .. όπως οι βαρδουνοχωριτες τουρκαλβανοι που εγκατασταθήκανε από τους τουρκους στην πανω πλευρα του Ταΰγετου ως αντιροπο των μανιατων...αυτοι σκοτωσανε και στα ορλωφικα τον πατερα του ''''''αλβανου'''' κατά τους αλβανους εθνικιστες Κολοκοτρωνη...αυτους το 1821 τους πηρε και τους σηκωσε ο θωδωρακης κολοκοτρωνης με τους μωραιτες σε μαχες περιξ της Τριπολιτσας.....βεβαια αν το μαθουν οι εθνικιστες της αλβανιας μπορει να μιλανε και για '''αυτοχθονα ιλλυριπελασγικο Ταυγετο'''''.....δεν θελουν και πολυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος1/7/15 11:33 μ.μ.

    Ας θυμηθούμε και τους ακριτες Χειμαριωτες [Σπυρομιλιος , πυρος Δημας ] στη βορειο ηπειρο οπου μαζι με τους υπολοιπους βορειοηπειροτες ανακυρηξανε την '''Αυτονομη Πολιτεια της Βορειου Ηπειρου'' το 1914.....οπου κατά τον δεκτο πεμπτο αιωνα και μετα την καταληψη ολης της Αλβανιας και της Ηπειρου από τους Τουρκους εστελνανε γραμματα στον παππα και τους δυτικούς ζητωντας τους στρατιωτικη βοηθεια....και αναφέρανε σε καποιο σημειο της επιστολης ''''να ελευθερωσουμε τη Γραικια'''...ουτε Αλβανια ουτε Ιλυυρια ουτε Σκιπερια...αλλα Γρακια..δηλαδή Ελλαδα....η συνεχεια του ελληνισμού στην περιοχη φαινεται και από παλαιοτερα περιστατικα [ 1500 ετη πριν γεγονοτα].......
    Ο Ιουστινιανός θα ανακαινίσει και θα ισχυροποιήσει το φρούριο της Χιμάρας που αναφέρει ο Πλίνιος (Ηist. Natur. 1,4) ήδη από τα ρωμαϊκά χρόνια: “Ιη Ερiri ora castellum in Acrocerauniis Chimera”
    Δηλαδη αναφερει τις τρεις ελληνικότατες λεξεις Χιμαρα .[ και μαλιστα Χιμερα όπως λεγοτανε από τα προ Χριστου χρονια] τη λεξη Ακροκεραυνεια [ τα βουνα της Χιμάρας] και τη λεξη Ηπειρος...και μαλιστα σε μια εποχη που η λεξη ιλλυρια και Ιλλυρικο [ θεμα Ιλλυρικο κλπ ] ηταν σε ευρεια χρηση από τους Ρωμαιους....και όμως την Χιμαρα την τοποθετούσανε εντος της [ενιαιας τοτε] Ηπειρου..και όχι μονο τοτε αλλα και 200 χρονια πριν επι ρωμαικης ακομα αυτοκρατοριας ειχανε χωρισει τα δυτικα βαλκανια σε τρεις περιφερειες [ με βαση την πληθυσμιακη συνθεση]....η πρωτη αρχιζε από τον αμβρακικο κολπο και τη σημερινη αρτα [ στα νοτια] και με βορεια ορια ως τα ακροεραυνεια ορη της Χιμάρας και τα βουνα της σημερινης Κορυτσας [ δηλαδή βορεια και νοτια Ηπειρο] ....την περιοχη αυτή ονομάσανε παλια Ηπειρο , γιατι εκει κατοικούσανε αμιγεις Ελληνες-Ηπειρωτες ...πανω από τα μερη αυτά ως το σημερινο Δυρραχιο και τη σημερινη Κρουγια ονομάσανε την περιοχη ως Νεα Ηπειρο...και αυτό το κανανε γιατι εκει παροτι υπερτερούσανε τα Ιλλυρικα φυλα [ ταυλαντιοι εγχελεις δασαριτες παρθινοι] ειχανε ηδη από τα αρχαια αλλα κυριως από τα '''αλεξανδρινα'' χρονια δημιουργηθεί πολλες ελληνικες αποικιες [ Αυλωνα,Επιδαμνος,Απολλωνια, Αντιγονεια,Αντιπατρια] ενώ υπήρχανε και εναπομειναντα ηπειρωτικα-ελληνικα φυλα [ Παραυοι,Αντιτανες ] και επισης και ελληνικη διοικηση....όλα αυτά συνετελεσαν στον σταδιακο [ σε μικρο η μεγαλο βαθμο] εξελληνισμο [ πολιτισμικο κυριως και ισως ,σε πολύ μικροτερο βαθμο, γλωσσικο η συνειδησιακο ] των Ιλλυριων της ενδοχώρας [ στο νοτιοανατολικα τμημα της περιοχης εκεινης φοριετε από τους σημερινους Σκιπεταρους η φουστανελα, δηλαδή από μειοψηφεια των Αλβανων και μαλιστα μονο των Σκιπεταρων στα νοτια-νοτιοανατολικα της περιοχης ] ... ενώ από την κρουγια και πανω οι Ρωμαιοι διατηρήσανε την ονομασια ''''Ιλλυρια'''...γιατι εκει κατοικούσανε αμιγεις και μονο Ιλλυριοι [ στα βορεια ως και τη σημερινη Κροατια] που δεν ειχανε - αποκτήσανε καμια σχεση με τον ελληνιστικο πολιτισμο και διατηρήσανε τον πρωτογονισμο τους και την ιλλυρικη ταυτοτητα τους......αυτά αποδυκνυουν την ελληνικοτητα της ενιαιας Ηπειρου από την ιστορια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος1/7/15 11:40 μ.μ.

    παντως φουστανελα δεν φορουν οι γκεκηδες αλβανοι που κατοικουν την κεντρικη και βορεια αλβανια αλλα και το κοσσοβο , το τετοβο[ αλβανοι των σκοπιων] και το μαυροβουνιο..και αυτοι αποτελουν τα δυο τριτα του συνολου των αλβανων τοσο πληθησμιακα οσο και ως γεωγραφικη εξαπλωση...συνεπως φουστανελα φορανε μονον οι τοσκηδες αλβανοι που αποτελουν το ένα τριτο του συνολου των αλβανων...αλλα και αυτοι ακομα δεν τη φορανε ολοι...το μεγαλυτρο μερος των πεδινων - δυτικων πριοχων [μαλακαστρα,μουζακιγε] αλλα και μεγαλο μερος της ορεινης Λιαμπουριας [στη δυτικο παλι τμημα κυριως ] δεν φοριεται τη φουστανελα...αντίθετα φορειτε στις ορεινες περιοχες της ανατολοκης-κεντρικης τοσκεριας όπως στο τομορ ,οστραβιτσα [ βουνα] στις περιοχες ανατολικα του Μπερατιου σε καποιο βαθμο και νοτιοτερα σε περιοχες που γειτνιαζουν αμεσα με τον ελληνισμο της βορειου ηπειρου όπως λιτζουρια πρεμετη και κορυτσα...επισης και οι αλβανοι τσαμηδες που κατοικούσανε εντος της ιστορικης ηπειρου [ νομος θεσπρωτιας ] φορούσανε φουστανελα..γενικοτερα φουστανελα φοραει μια καθολου μεγαλη ,μειοψηφεια του συνολου των Αλβανων...αρα δεν μπορει να χαρακτηριστεί αλβανικη .... ισως τοσκικη....αλλα και παλι ισως.....μαλλον ειναι ενδυμα των ορεινων κυριως περιοχων του ελληνικου - ελληνιστικου κοσμου και των αμεσα γειτονικων αυτου περιοχων ......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος7/7/15 3:49 μ.μ.

    Έτσι, το 1943 μετα τη συνθηκολογηση των Ιταλων και τη συνακολουθη γερμανικη κατοχη της Ηπειρου + η γερμανική μεραρχία Εντελβάις εγκαταστάθηκε στην Παραμυθιά στις αρχές Ιουλίου και το 22ο Ορεινό Σώμα υπό τον στρατηγό Λαντζ, μετέπειτα Γενικό Διοικητή Δυτικής Ελλάδας, εγκαταστάθηκε στα Ιωάννινα. Στις μάχες που διεξήχθησαν, κυρίως για τον έλεγχο των οδών της Ηπείρου (Αρτας-Ιωαννίνων, Ιωαννίνων-Μετσόβου, Ιωαννίνων-Ηγουμενίτσας), στο πλευρό των γερμανικών δυνάμεων έδρασαν και ομάδες Τσάμηδων, τους οποίους οι γερμανοί χρησιμοποίησαν αποτελεσματικά εναντίον των ανταρτών. Όπως άλλωστε η διοίκηση της γερμανικής μεραρχίας παρατηρεί σε έκθεσή της, «τα τμήματα του αλβανικού πληθυσμού συμπαρίστανται στα γερμανικά στρατεύματα και έχουν προσφέρει πολύτιμη βοήθεια στον αγώνα κατά των ανταρτών», για να προσθέσει λίγο αργότερα ότι «στις μέχρι τώρα επιχειρήσεις κατά των ανταρτών οι μουσουλμάνοι αποδείχτηκαν ικανοί λόγω της γνώσης της περιοχής, ιδιαίτερα στις επιχειρήσεις ανίχνευσης. Οι Αλβανοί προσδοκούν την ένταξη της Τσαμουριάς σε μία ελεύθερη και αυτοδύναμη Αλβανία».
    Από τις πρώτες ενέργειες των Γερμανών, μετά την άφιξή τους στην περιοχή, υπήρξε η προσπάθεια για μία πιο οργανωμένη συγκρότηση των ενόπλων ομάδων των Τσάμηδων που ενεργούσαν στην Ήπειρο. Όλος σχεδόν ο αλβανικός πληθυσμός από 14 ετών και πάνω, εξοπλίστηκε, σχηματίστηκαν νέα ένοπλα τμήματα που τέθηκαν υπό τις οδηγίες των Μαζάρ και Νουρί Ντίνο. Όλοι οι Αλβανοί των ομάδων αυτών φορούσαν στρατιωτικές στολές, ιταλικές ή γερμανικές, καθώς και περιβραχιόνιο με τη λέξη «Τσάμης» που τους έδινε τη δυνατότητα να κυκλοφορούν ελεύθερα στις πόλεις και την ύπαιθρο, φέροντας οπλισμό. Οι δικαιοδοσίες της αλβανικής Τζανταρμερίας (χωροφυλακής), επεκτάθηκαν και της ανατέθηκε το καθήκον της τήρησης της τάξης, εξέλιξη που οι ίδιοι οι Τσάμηδες σε πολλές περιπτώσεις εκμεταλλεύτηκαν προκειμένου να κλείσουν λογαριασμούς του παρελθόντος.
    Οι επιχειρήσεις του καλοκαιριού του 1943 αποδείχτηκαν καταστροφικές από κάθε άποψη για την Ήπειρο. Πολλά χωριά καταστράφηκαν από τους βομβαρδισμούς ή πυρπολήθηκαν, άλλα λεηλατήθηκαν, το ίδιο και οι καλλιέργειες. Οι απώλειες σε ανθρώπινες ψυχές υπήρξαν μεγάλες και οι ζημιές ανυπολόγιστες. Οι περισσότεροι σώθηκαν καταφεύγοντας στα γύρω δάση ή στους βάλτους. Τις μεγαλύτερες καταστροφές, υπέστη τον Ιούλιο του 1943 η περιοχή Φαναρίου της Θεσπρωτίας. Και αυτό δεν ήταν τυχαίο. Αποδείχτηκε ότι αποτελούσε προσφιλή τακτική των Τσάμηδων να στρέφουν τις γερμανικές επιχειρήσεις προς τις περισσότερο εύφορες και αποδοτικές περιοχές, όπως ήταν η κοιλάδα του Φαναρίου, με το πρόσχημα ότι οι κάτοικοί τους παρείχαν υποστήριξη στους αντάρτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή